Arról, hogy miért Biciklit Gilles-nek! Watteau komédiása, Gilles, régóta kedves a számomra. Tudja a bánat, hogy miért. A bánat, persze, azért is, de mind a figura, mind pedig a hozzá fűződő viszonyom ennél valamivel összetettebb, nyilván. Sőt, olykor új, számomra is meglepő összefüggések fedik fel magukat, de ezekről talán máskor, máshol. Szóval az ötlött az eszembe, hogy kéne neki szerezni egy biciklit. Nem feltétlenül, hogy felviduljon tőle, talán csak, hogy hozzá tartozzon. De igazából azt se bánnám – bár némileg meglepne, bevallom – ha kibiciklizne vele a képből.

Arról, hogy miért shopping list Indulás előtt kaptam Orsitól egy kis bevásárlólistás noteszt, hogy leírjam bele, miket láttam. Ez tehát a napló, minden oldalán ott a SHOPPING LIST felirat, innen gépelem a bejegyzéseket, bár persze egy idő után – néhány nappal megérkezésemet követően ­– megtelt. Hál' Istennek, hogy így mondjam.

2010. október 31., vasárnap

Október 4, hétfő, hatodik nap

Ha tudná, hogy növényolajgyár káeftét neveztek el róla...

 Budapest – Győr, kb. 8–16:3 0, 140,85 km (inkluszíve bolyongás a városban), átlagsebesség 18,09 (Győrig 19 felett)

Nem túl biztató előjelek...
  
A nem túl biztató előjelek ellenére (lásd: fotó) az idő egészen korrekt volt, a többszöri, de nagyon enyhe esőzéssel együtt is, a forgalom pedig egyenesen barátságos (az autópályának köszönhetően). Azért szembe mentem (na nem annyira szembe, mert különböző sávokon) néhány kamionnal, további emlékezetes névtáblák a szélvédő mögött: KAPITÁNY, KACSA. 

A Csodaszarvas Hunor és Magor nyilaitól üldöztetvén, mögötte a táj, ahova végülis el lettek vezetve.

 Győrben a lelkész, Wagner Tamás fogadott, köszönet érte. Beszélgetni vele nem igazán volt alkalmam, miután megmutatta a szobát, ahol alhatom, meg ideadta hozzá a kulcsot, többet nem is találkoztunk. A lakrész a parókiához tartozik, magas, hangulatos szobák, zenészek és egy valamilyen gépész béreli őket, ez utóbbinak a szobájában volt egy üres ágy, azon aludtam. Vagány volt velük találkozni, bár sok kapcsolatot nem létesítettünk, én már 8-kor vízszintesben voltam. 

A fotó nem lett jó, de ő az, a megszeppent Szent György és az ideges kis gyík.

 Előtte persze még körülnéztem kicsit a városban, nagyon szép, rendezett, gazdag város, többek között a bősz barkókirállyal, Berzsenyivel, a csónakázó férfival, meg valami Szent Györgyre emlékeztető szoborral, ami egészen belelopta magát a szívembe. Van egy gömb, amin áll egy vékony, kissé megszeppent alak, a lábainál meg egy kis haragos gyíkféle, asszem, mindez bronzból. Sötétedés körül kis bevásárlás, kefíres kiflis vacsora a főtéren, majd vissza a parókiára, s mint azt már említettem, vízszint.


Mintha erről olvastam volna Kertész Imre Jegyzőkönyvében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése