Arról, hogy miért Biciklit Gilles-nek! Watteau komédiása, Gilles, régóta kedves a számomra. Tudja a bánat, hogy miért. A bánat, persze, azért is, de mind a figura, mind pedig a hozzá fűződő viszonyom ennél valamivel összetettebb, nyilván. Sőt, olykor új, számomra is meglepő összefüggések fedik fel magukat, de ezekről talán máskor, máshol. Szóval az ötlött az eszembe, hogy kéne neki szerezni egy biciklit. Nem feltétlenül, hogy felviduljon tőle, talán csak, hogy hozzá tartozzon. De igazából azt se bánnám – bár némileg meglepne, bevallom – ha kibiciklizne vele a képből.

Arról, hogy miért shopping list Indulás előtt kaptam Orsitól egy kis bevásárlólistás noteszt, hogy leírjam bele, miket láttam. Ez tehát a napló, minden oldalán ott a SHOPPING LIST felirat, innen gépelem a bejegyzéseket, bár persze egy idő után – néhány nappal megérkezésemet követően ­– megtelt. Hál' Istennek, hogy így mondjam.

2010. december 4., szombat

Engem is bosszant egy kicsit,

Kolozsváron hasonlókat fotóztam, itt folytatódik a projekt.
de nem sokáig tart már ez az időeltolódás, hogy folyton a néhány héttel korábban történt dolgokról írok. Most, hogy a bejegyzésekkel is megérkeztem Berlinbe, kicsit összevonom a napokat, vagy inkább mást találok ki, egy másik szervezőelvet, mondjuk nem napok lesznek (hiszen itt helyben az idő is másképpen működik, mint az úton), hanem történetek, apró csikkvillanások (köszönöm, Benji, a kifejezést). Ez meg a következő bejegyzés azért még hosszabb lesz egy csikkvillanásnál (és talán nem lesz annyira varázslatos), igyekszem vele átfogni a vendégekkel való első találkozásig eltelt időt, úgy érzem, valahol ott kezdődik a jelen.

Azokban a napokban tehát, amelyek nekem az elsők, októbernek pedig az utolsók voltak, még annak a bizonyos lakóközösségnek voltam a része, közös konyhánk, nappalink volt, de a különböző programok, munkaidők miatt gyakran egyedül reggeliztem, ilyenkor Chopin, Schubert, Grieg, Liszt és pajtásaik zenéjére ropogott fogaim között a pirítóskenyér. Valahogy rászoktam erre, a pirítóskenyér szalámival és sajttal azóta is táplálkozásom alapját képezi, napszaktól függetlenül. Az első néhány hét egyik meghatározó tapasztalata volt, hogy, bár a napi programból kiestek a százegynéhány kilométeres utak, a gyomrom befogadóképessége nem változott, azaz továbbra sem éreztem, mikor elég, rengeteget ettem, és bizony elkezdtem pocakosodni. Három-négy hét kellett hozzá, hogy elkezdjem fokozatosan visszanyerni ezt a felbecsülhetetlen értékű, és anyagi szempontból rendkívül hasznos érzékemet, hogy hol a határ. Kénytelen voltam hát beiktatni a kis reggeli kondi (eine kleine Morgenkondi) sorozatot, nem volt túl hosszú életű, de olykor-olykor még mutatok hajlandóságot rászánni néhány percet.

Erről a lakásról még két dolog jut eszembe: a zuhanyzócsap, én először láttam ilyet, ráadásul néhány napig a magaménak tudhattam: be kellett állítani rajta a kívánt hőmérsékletet (mondjuk 35 fok), és annak megfelelően tört elő a víz a rózsából. A másik egy 1992-es lengyel naptár Szűz Máriával meg a kis Jézussal, egy ideig gondolkoztam rajta, hogy hogy került a frissen felújított szobába, aztán, ha már magyarázatot nem leltem rá, egyszerűen csak elfogadtam a jelenlétét. Mindenesetre domináns elem volt a falon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése