Arról, hogy miért Biciklit Gilles-nek! Watteau komédiása, Gilles, régóta kedves a számomra. Tudja a bánat, hogy miért. A bánat, persze, azért is, de mind a figura, mind pedig a hozzá fűződő viszonyom ennél valamivel összetettebb, nyilván. Sőt, olykor új, számomra is meglepő összefüggések fedik fel magukat, de ezekről talán máskor, máshol. Szóval az ötlött az eszembe, hogy kéne neki szerezni egy biciklit. Nem feltétlenül, hogy felviduljon tőle, talán csak, hogy hozzá tartozzon. De igazából azt se bánnám – bár némileg meglepne, bevallom – ha kibiciklizne vele a képből.

Arról, hogy miért shopping list Indulás előtt kaptam Orsitól egy kis bevásárlólistás noteszt, hogy leírjam bele, miket láttam. Ez tehát a napló, minden oldalán ott a SHOPPING LIST felirat, innen gépelem a bejegyzéseket, bár persze egy idő után – néhány nappal megérkezésemet követően ­– megtelt. Hál' Istennek, hogy így mondjam.

2010. december 1., szerda

Berlin legszebb nője

a Neues Muzeumban vár, egy külön a számára fenntartott teremben. Nincsen teste, arról a néhány óráról, amíg volt neki, itt olvashattok, az ötödik bekezdéstől. Egyébként lenyűgöző, Erika ebben a múzeumban dolgozik, így volt alkalmam erről személyesen is meggyőződni.

Az első Berlinben elkövetett fotó.
Este a Collegium Hungaricum nevű magyar központban néztünk meg egy könyvbemutatót, németül zajlott, de szerencsére képek is voltak, Dél-erdélyi szász városokról szólt a dolog, úgy vettem észre, eléggé wikipédiás szinten. A bemutatót követő fogadásért viszont kétszer is végigültem volna, pompás volt. Nem csoda hát, hogy víg voltam, és jóllakott (bár ha jobban meggondolom, ez utóbbi érzéssel csak ittlétem negyedik hete körül kezdtem el újra ismerkedni, ez szorosan összefügg a lipcsei feljegyzésekben megfogalmazott egyik megfigyelésemmel), amikor azonban kiléptem az ajtón, kénytelen voltam egy pillanatra minderről megfeledkezni, ugyanis ott állt a biciklim (ahol hagytam, eddig rendben) félig átfűrészelt biciklizárral. Ez már nincs rendben, úgy találtam. Aztán persze eszembe jutott, hogy milyen jó, hogy csak félmunkát végeztek rajta a híres berlini biciklizárfűrészelők, és ennek az örömnek valahogy sikerült maga alá gyűrnie előbbi megdöbbenésemet, de persze az a gondolat is rögtön gyökeret vert bennem, hogy mihamarabb szerezni egy öreg, kopott kerékpárt.

A második.

Időközben újabb fotók kerültek nyilvánosságra, nézegessétek őket szeretettel, de leginkább a prágaiakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése