Arról, hogy miért Biciklit Gilles-nek! Watteau komédiása, Gilles, régóta kedves a számomra. Tudja a bánat, hogy miért. A bánat, persze, azért is, de mind a figura, mind pedig a hozzá fűződő viszonyom ennél valamivel összetettebb, nyilván. Sőt, olykor új, számomra is meglepő összefüggések fedik fel magukat, de ezekről talán máskor, máshol. Szóval az ötlött az eszembe, hogy kéne neki szerezni egy biciklit. Nem feltétlenül, hogy felviduljon tőle, talán csak, hogy hozzá tartozzon. De igazából azt se bánnám – bár némileg meglepne, bevallom – ha kibiciklizne vele a képből.

Arról, hogy miért shopping list Indulás előtt kaptam Orsitól egy kis bevásárlólistás noteszt, hogy leírjam bele, miket láttam. Ez tehát a napló, minden oldalán ott a SHOPPING LIST felirat, innen gépelem a bejegyzéseket, bár persze egy idő után – néhány nappal megérkezésemet követően ­– megtelt. Hál' Istennek, hogy így mondjam.

2010. november 17., szerda

Október 12, kedd, tizennegyedik nap


Sárga, bicikli, cégtábla.
 Nagy alvás után nagy városnézés sémára épült a mai nap is, a második fázis elé viszont beiktattam egy babysittelés fázist is, amíg Angéla főzött, és Nátánáellel játszottam egy jót, egészen bírta a társaságomat, úgyhiszem, nem csupán udvariasságból. Jihlava olyan város, amilyet szeretek. Van benne óváros kis macskaköves sétálóutcákkal, hosszú várfal füvezőkkel meg szelermetes párokkal, állatkert, körülötte hatalmas erdős park egy domb oldalán. A városban cégtáblafotózás, illetve „Biciklit Mahlernek!” című projekt, ami abból állt, hogy a központban álló elég szimpatikus Mahler-szobor elé odaállítottam a biciklimet, és lefotóztam. Gondolkozom, hogy mik legyenek a projekt következő fázisai. Addig is álljon itt egy nagyszerű jelenet,

hommage á Mahler

Mahler Panzió.

Mintha a General Motors hotelje lenne, pedig ez is Mahler. Gustav Mahler.

Igen, még emléktáblát is neveztek el róla.

Biciklit Mahlernek!

Egyébiránt Jihlaván minden Mahler, a hotel, a panzió, valami kultúrközpont, meg biztos utcát is neveztek el róla, csak azt nem láttam. Láttam viszont Dvořákovát. 

Tárgyi bizonyíték.

Ez egy kedves Svejk cégtábla.

Ez egy kedves M. cégtábla.

Ha jól emlékszem, a másik oldala nem volt ennyire vidám.

Ez van az előző kép jobb alsó sarka környékén.

Sün, Jihlava címeréből.

Templom, ha jól emlékszem, a Keresztelő Szent János.

Választási kampány.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése